Philippine news website Rappler loses court appeal on foreign media ownership violation

A Philippine court has upheld a decision that a news site critical of President Rodrigo Duterte violated a constitutional ban on foreign ownership of news media.In a decision made public on Monday, the Court of Appeals said that Rappler effectively allowed US-based investor Omidyar Network “to participate” in its corporate actions and decisions in violation of the constitution, which requires media companies to be fully owned and managed by Filipinos.Rappler argued it did not grant Omidyar the…